خواص و مزایای لوله های گالوانیزه برای کاربردهای لوله کشی

فروش انواع میلگرد ، ورق ، لوله و اتصالات ، نبشی و ناودانی و... با بهترین کیفت و مناسبترین قیمت از بهترین کارخانه های تولید کننده

خواص و مزایای لوله های گالوانیزه برای کاربردهای لوله کشی

۸ بازديد ۰ نظر
اگر خانه شما قدمی است و دارای لوله های گالوانیزه است، به احتمال زیاد آنها به پایان طول عمر خود نزدیک می شوند و احتمالاً به زودی نیاز به تعویض دارند. خوردگی باعث می شود که آب قهوه ای به داخل سیستم نفوذ کند و فشار را کاهش دهد در حالی که طعم را تغییر می دهد. که بر طعم و مزه و همچنین فشار تأثیر منفی می گذارد.
اطمینان از گالوانیزه بودن لوله ها را می توان به سادگی با خراش دادن سطوح آنها با پیچ گوشتی و دیدن اینکه آیا آهنربا متصل می شود مشخص کرد. اگر چنین هستند، اکنون ممکن است زمان مناسبی باشد تا لوله کشی مجدد با لوله های مسی را در نظر بگیرید.

برای اطلاع از قیمت هر شاخه لوله گالوانیزه میتوانید با بخش فروش مجموعه تامین کالا در تماس باشید.

لوله های گالوانیزه چیست؟

لوله‌های گالوانیزه به هر شکلی از لوله‌های فولادی اطلاق می‌شود که با پوشش روی از طریق فرآیند گالوانیزه گرم پوشانده شده‌اند، که مزایای متعددی نسبت به سایر اشکال دارد.

لوله های گالوانیزه معمولاً برای 30 تا 40 سال بدون مشکل کار می کنند، قبل از اینکه علائم مشکل از جمله کاهش فشار آب یا تغییر رنگ و آب زنگ زده را نشان دهند. چنین شاخص هایی نشانه هایی هستند که نشان می دهد لوله کشی گالوانیزه نیاز به تعویض فوری دارد.

لوله های گالوانیزه می توانند به دلیل مواد معدنی موجود در آبی که حمل می کنند، مستعد خوردگی شوند، با این آب خورنده، پوشش روی آنها را می خورد و منجر به تجمع زنگ در داخل و مسدود شدن راه ها می شود، جریان آب را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و احتمالاً منجر به ترکیدگی لوله ها می شود.

لوله‌های گالوانیزه یکی دیگر از اشکالات عمده‌ای دارند که می‌توانند مواد شیمیایی و فلزات سنگین را در آبی که حمل می‌کنند رها کنند و آب را برای آشامیدن ناامن می‌کنند - اگر برای مدت طولانی آلوده باقی بمانند، حتی ممکن است منجر به بیماری یا حتی مرگ شوند. بنابراین، تعویض لوله های گالوانیزه به محض شروع خوردگی بسیار مهم است. لوله کش های حرفه ای می توانند به شما در مورد اینکه کدام مسیر به بهترین وجه منافع شما را تامین می کند، راهنمایی می کنند و در عین حال به صرفه جویی در هزینه و خرید زمان برای یافتن راه حل دائمی مناسب کمک می کنند.

خواص لوله های گالوانیزه

لوله های گالوانیزه معمولاً حدود 40 سال عمر می کنند. با این حال، با افزایش سن، در برابر خوردگی آسیب پذیر می شوند که آب را خورده و تغییر رنگ می دهد. علاوه بر این، رسوبات زنگ ممکن است لوله‌ها را مسدود کند که باعث نشتی می‌شود، در حالی که در مناطق سردتر، این لوله‌های زنگ‌زده ممکن است با یخ زدن محتویات آنها ترکیده و باعث تعمیرات پرهزینه و آلودگی احتمالی منبع آب خانه شما شود.

به عنوان بخشی از فرآیند گالوانیزه کردن، لوله‌های فولاد کربنی با روی پوشانده می‌شوند تا از خوردگی محافظت کنند. این پوشش بادوام مقاومت در برابر خوردگی بالایی را برای فولاد کربنی در زیر آن ارائه می دهد و نسبت به جایگزین هایی مانند لوله مسی مقرون به صرفه تر است.

اگر لوله کشی شما از لوله های گالوانیزه تشکیل شده است، ضروری است که قبل از ایجاد هرگونه نشتی در پشت دیوارها و زیر کف، آنها را ارتقا دهید. حتی نشتی‌های کوچک می‌تواند منجر به آسیب‌های پرهزینه آب شود، در حالی که سالانه صدها یا حتی هزاران گالن به صورت بیهوده مصرف می‌شود.

یک روش موثر و غیر مخرب برای آزمایش گالوانیزه در لوله ها استفاده از پیچ گوشتی و خراش ملایم سطوح آنها با آن است. اگر ناحیه خراشیده به نظر عاج یا سفید است و به راحتی توسط پیچ گوشتی شما خراشیده می شود - این لوله ها احتمالاً حاوی گالوانیزه هستند در حالی که اگر به جای آن، رنگ خاکستری نقره ای با جاذبه آهنربا را نشان می دهد، به احتمال زیاد این لوله ها حاوی مس هستند.

مزایای لوله های گالوانیزه

لوله‌های گالوانیزه در سیستم‌های لوله‌کشی خانگی استاندارد بودند، اما از آن زمان به‌عنوان گزینه‌های قوی‌تر که خورده نمی‌شوند و می‌توانند آب بیشتری را نسبت به همتایان گالوانیزه خود حمل کنند، جای لوله‌های مسی یا PVC را گرفته‌اند.

لوله های گالوانیزه قدیمی ممکن است به مرور زمان خورده و زنگ بزنند و نگرانی هایی برای سلامتی صاحبان خانه ایجاد کنند. لوله زنگ زده می تواند منبع آب آشامیدنی و همچنین اختلالات گوارشی در مردان و زنان ناشی از بلع سرب را آلوده کند. علاوه بر این، ممکن است به مشکلات باروری ناشی از افزایش مواجهه کمک کند. این مواد سمی مانند سرب همچنین ممکن است باعث افزایش سطح تب، لرز و دردهای عضلانی شوند زیرا در طول زمان افزایش می‌یابند.

فولاد گالوانیزه نه تنها از خوردگی جلوگیری می‌کند، بلکه لایه روی ضخیم‌تر آن را نیز نسبت به لوله‌های فولادی سیاه سنتی کمتر در آب می‌ریزد و آن را برای خطوط گاز، فاضلاب و دفع مناسب می‌سازد.

فولاد گالوانیزه بسیار ارزان‌تر از مس است و آن را به بهترین انتخاب برای بسیاری از پروژه‌های ساختمانی که شامل حجم زیادی از فلز هستند تبدیل می‌کند. فولاد گالوانیزه به طور گسترده در ساختمان‌های بزرگتر، واحدهای تولیدی و سیستم‌های آبیاری استفاده می‌شود، زیرا به راحتی می‌توان آن را با سایر مواد مانند بتن و چوب جوش داد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.